Omgaan met klachten
1-daagse cursus
Elk bedrijf heeft er mee te maken. Ontevreden klanten die zeuren aan de telefoon en mailen over iets wat er volgens hen niet goed is gegaan. Super vervelend... Toch?
Niets is minder waar. Klachten zijn kansen. Een klacht kan (en moet) je organisatie verbeteren. Een goed behandelde klacht betekent een klant voor het leven.
Kennis en inzicht zijn essentieel om klachten goed en professioneel te kunnen interpreteren en af te handelen. Klachten zijn vaak lastig en zeer tijdverslindend maar leveren het bedrijf ook nuttige informatie op over dingen die vaak meerdere malen fout gaan.
Aan het einde van deze training kun jij de oorzaken van klachten herkennen, weet jij de stappen om een klacht te behandelen en hoe om te gaan met bijzondere klachtsituaties. Je leert een klacht efficiënt op te lossen en te gebruiken om bedrijfs- en productieprocessen kwalitatief te verbeteren. Kortom: je kunt jezelf na deze training een echte professional noemen op het gebied van omgaan met klachten.
Deze training is geschikt voor iedere medewerker die in zijn dagelijkse werkzaamheden met klachten te maken krijgt. Ben jij het eerste aanspreekpunt binnen een bedrijf? Ben jij verantwoordelijk voor de mailbox en/of neem jij alle telefoontjes aan? Dan is deze training zeer geschikt voor jou!
- Ideeën en suggesties om klachten op een positieve manier af te handelen
- Neem je klanten en hun klachten serieus
- Klachten afhandelen – terecht of onterecht
- Maak je klagende klant een vaste klant
- Succesvol omgaan met klagende klanten – do’s en dont’s
- Eén front vormen naar de klant – niet de schuld geven aan een ander
- Communicatie technieken
- Structurele oplossingen: bedrijfs- en productie processen verbeteren
€485 p.p.
Inclusief
- Trainingsmaterialen en syllabus
- Ingelijst certificaat
- Voor trainingen bij Input Support: lunch, koffie/thee/water en gratis parkeren voor de deur
Exclusief
BTW en reiskosten a € 0,19 cent per kilometer indien de trainingen op een locatie buiten Input Support wordt gehouden.
De training Omgaan met klachten wordt gehouden op een datum naar keuze, bij voorkeur op een woensdag of donderdag. De locatie is ook naar keuze of bij Input Support.
Ook als in-company en 1-op-1 training
Wij bieden onze trainingen ook 'in-company' aan. Trainen samen met je collega’s vergroot de kansen op succes voor jouw bedrijf en zal ook het teamwork binnen de onderneming positief beïnvloeden.
Direct contact
Kom je er niet helemaal uit of heb je nog vragen? Je kunt op werkdagen ook altijd telefonisch contact met ons opnemen. Wij helpen je graag.