015 - 380 14 10 

Training Telefonisch incasseren

VERSTERK KLANTCONTACT EN VERSNEL BETALINGEN

Een telefoongesprek geeft een persoonlijk tintje aan het innen van openstaande facturen. Dankzij het directe contact, de flexibiliteit en de kans om extra informatie te verzamelen, is het een zeer effectieve methode. Dit kan niet alleen zorgen voor snellere betalingen, maar ook voor een betere relatie met de debiteur – mits je de juiste aanpak gebruikt.

Vind je het lastig om klanten telefonisch te benaderen over hun openstaande facturen? Dan ben je hier aan het juiste adres!

Wat komt aan bod?

Samen met een ervaren trainer leer je tijdens deze training alles over het telefonisch incasseren. Je krijgt inzicht in hoe je jouw communicatievaardigheden kunt aanscherpen om tot succesvolle betalingsafspraken te komen.

Onderwerpen:

  • De voordelen van telefonisch incasseren
  • Structuur van een effectief incassogesprek
  • Het bedenken en stellen van de juiste vragen
  • Verschillende vraagtypen en het belang van de juiste toepassing
  • Gespreksopbouw en vraagtechnieken
  • Omgaan met klachten, smoezen en tegenwerpingen
  • De top 10 smoezen en hoe je daarop reageert
  • Streng maar vriendelijk aanmanen
  • Het herkennen van liquiditeitsproblemen en hierop inspelen
  • Omgaan met diverse houdingen van debiteuren
  • Het verschil tussen niet kunnen en niet willen betalen begrijpen
  • Het maken, bevestigen en controleren van betalingsafspraken
  • Hoe je toezeggingen vastlegt en opvolgt
  • Omgaan met twijfels, bezwaren en gebrek aan interesse
  • Samenvatten en afronden van afspraken

Voor wie is deze training?

Deze training is ideaal voor iedereen die betrokken is bij debiteurenbeheer, creditmanagement of de financiële administratie van een bedrijf. Ben jij degene die klanten belt over hun openstaande betalingen? Dan is deze training voor jou gemaakt.

Brochure downloadenDirect inschrijven

Praktische informatie

Duur: 2 dagen

Locatie: Input Support (Nootdorp), in-company of online

Data: Flexibel (woensdag, donderdag of vrijdag) in overleg met jou en de trainer

Tijd: 09:30 - 16:00 uur

Kleine groepen van 1 tot 3 deelnemers

HBO denkniveau

Kosten

€ 935,- per persoon

Inclusief:

Trainingsmaterialen en syllabus
(Ingelijst) certificaat
Voor trainingen bij Input Support: lunch, koffie/thee/water en gratis parkeren voor de deur

Exclusief:

BTW en reiskosten à € 0,19 per km buiten Input Support
Voor Incompany & individuele trainingen brengen wij een extra toeslag in rekening en maken wij een offerte op maat.

Ook als in-company en 1-op-1 training

Wij bieden onze trainingen ook 'in-company' aan. Trainen samen met je collega’s vergroot de kansen op succes voor jouw bedrijf en zal ook het teamwork binnen de onderneming positief beïnvloeden. 

In-company training 

Stel je vraag aan Input Support

Aanhef *

Direct contact

Kom je er niet helemaal uit of heb je nog vragen? Je kunt op werkdagen ook altijd telefonisch contact met ons opnemen. Wij helpen je graag.

015 - 380 14 10

Tevreden klanten, daar doen we het voor

015 - 380 14 10 contact