015 - 380 14 10 

Training Telefonisch incasseren

2-daagse cursus

In de praktijk wordt vastgesteld dat het telefonisch aanmanen van debiteuren zes keer effectiever is dan het sturen van betaalherinneringen. Debiteuren dienen aan de telefoon immers een verklaring te geven voor het uitblijven van de betaling. Hun creativiteit in het vinden van uitvluchten om niet te hoeven betalen is onbegrensd. Het is daarbij dan ook belangrijk dat de beller communicatief sterk in zijn schoenen staat en de uitvluchten assertief weet te pareren. De training Telefonisch Incasseren kan je daarbij helpen.

De deelnemers leren om op een dringende maar vriendelijke manier de klant aan te zetten tot betaling en reduceren hiermee het uitstaande debiteurensaldo. Hierdoor ontstaat een verbeterde liquiditeitspositie.

Brochure downloadenDirect inschrijven

De training telefonisch incasseren is geschikt voor iedereen die in zijn functie klanten moet bellen over hun uitstaande debiteurensaldo.

Brochure downloadenDirect inschrijven

  • Het belang van telefonisch incasseren
  • Structuur van het incassogesprek
  • Het bedenken en formuleren van vragen
  • Soorten vragen en het belang van het verschil tussen de diverse soorten vragen
  • Gespreksopbouw & vraagstellingtechnieken
  • Het omgaan met klachten, smoezen en tegenwerpingen
  • De smoezen top 10 en hoe daarmee om te gaan
  • Vriendelijk doch stringent (aan)manen
  • Liquiditeitsproblemen tijdig signaleren en op anticiperen
  • Het omgaan met verschillende houdingen van debiteuren
  • Het verschil tussen niet kunnen en niet willen betalen doorgronden
  • Betalingsafspraken maken en controleren
  • Aansturen op toezeggingen en toezeggingen vastleggen
  • Het omgaan met twijfel, bezwaren en desinteresse
  • Resumeren van gemaakte afspraken en afsluiten

Brochure downloadenDirect inschrijven

€935 p.p.

Inclusief

  • Trainingsmaterialen en syllabus
  • Ingelijst certificaat
  • Voor trainingen bij Input Support: lunch, koffie/thee/water en gratis parkeren voor de deur

Exclusief
BTW en reiskosten a € 0,19 cent per kilometer indien de trainingen op een locatie buiten Input Support wordt gehouden.

Brochure downloadenDirect inschrijven

De training Telefonisch incasseren wordt gehouden op een datum naar keuze, bij voorkeur op een woensdag of donderdag. De locatie is ook naar keuze of bij Input Support.

Brochure downloadenDirect inschrijven

Ook als in-company en 1-op-1 training

Wij bieden onze trainingen ook 'in-company' aan. Trainen samen met je collega’s vergroot de kansen op succes voor jouw bedrijf en zal ook het teamwork binnen de onderneming positief beïnvloeden. 

In-company training 

Stel je vraag aan Input Support

Aanhef *

Direct contact

Kom je er niet helemaal uit of heb je nog vragen? Je kunt op werkdagen ook altijd telefonisch contact met ons opnemen. Wij helpen je graag.

015 - 380 14 10

Tevreden klanten, daar doen we het voor

015 - 380 14 10