Ondersteuning door een consultant
Laat je bedrijf groeien
Hoe komt het dat je uitstaande saldo oploopt, je DSO oploopt (of juist onvoldoende terugloopt) of het aantal schades door faillissementen van klanten toeneemt? Of dat er onvoldoende procedures zijn of dat deze niet worden nageleefd? Moet je vaak de samenwerking tussen verkoop en finance verbeteren? Komt het door de kennis en of vaardigheden van je medewerkers of liggen de oorzaken elders in de organisatie. Wij leggen de vinger op de zere plek en bieden ondersteuning.
Praktijkgerichte support
Wij gaan partnerschappen aan met bedrijven die praktijkgericht willen werken, open staan voor advies en bedrijfsproblemen echt willen aanpakken.
Een aantal voorbeelden van onze consultancy diensten:
1. Onderzoek hoe het creditmanagement en of het debiteurenbeheer kan verbeteren binnen bedrijven
Een klant gaf aan dat de DSO (=gemiddelde betalingstermijn) 87 dagen was en hij wilde weten hoe hij deze naar 45 dagen kon ombuigen. Input Support verricht in zo'n geval desk & field research bij het bedrijf, bekijkt de procedures en brengt de geconstateerde knelpunten in kaart en komt met aanbevelingen. Desgewenst helpen we de adviezen in te passen in de onderneming.
2. Een onderzoek naar de oorzaken van de uiteindelijke schade (meestal als gevolg van faillissementen) was bij een ander bedrijf gewenst. De klant wilde uitgezocht hebben in hoeverre “fouten” waren gemaakt in het acceptatiebeleid of het debiteurenbeheer erna. En hij wilde van de gemaakte fouten leren.
3. Maatwerk trainingsprogramma’s die aansluiten op geconstateerde onvolkomenheden
Te denken valt aan het ontbreken van een acceptatiebeleid of van het ontbreken van gegevens zoals: inzicht in de omzet, marge, risico’s van de inspanningen, betaalbedrag, et cetera, omdat je nooit tijd hebt om een risicomatrix in te vullen. Wij helpen je per soort klant een profiel te ontwikkelen en daaraan een tijdlijn te koppelen waarlangs je gaat werken.
4. Helpen overzichten te maken van klanten met in- en externe limieten en kijken in hoeverre het uitstaand saldo gedekt is en of er bovenmatig risico wordt gelopen
5. Creditmanagement APK
Met deze APK wordt eenmalig (of jaarlijks) vastgesteld in hoeverre je je zaken creditmanagement technisch goed hebt geregeld. Met de uitkomsten van een dergelijke APK (een soort mini scan of audit) en de adviezen die wij je op basis hiervan geven kun je direct aan de slag.
Wil je meer weten over de consultancy diensten van Input Support? Praten kost niets!
Beschikken jouw medewerkers over de juiste kennis?
Wil je als bedrijf verder komen, dan moet je regelmatig de kennis van jouw medewerkers aanvullen. Input Support biedt praktijkgerichte trainingen op maat met als doel jouw bedrijf verder te laten groeien: Geen lange cursussen, maar in korte tijd heel veel leren. Cursisten kunnen de lesstof vervolgens direct toepassen in hun werk. Wel zo efficiënt!
Bekijk meer
Direct contact
Kom je er niet helemaal uit of heb je nog vragen? Je kunt op werkdagen ook altijd telefonisch contact met ons opnemen. Wij helpen je graag.