Training Telefonisch incasseren
2-daagse cursus
Weer die vervelende klant bellen over die onbetaalde factuur. Al meerdere keren heb je aangeklopt bij het bedrijf, maar je wordt elke keer van het kastje naar de muur gestuurd. Ze beloven je van alles, maar komen niks na. Als dit bij jou het geval is, dan ben je bij ons op het juiste adres.
Telefonisch aanmanen van debiteuren is tot wel 6x effectiever dan het sturen van betaalherinneringen, mits je dit natuurlijk op de juiste manier doet!
Tijdens de tweedaagse training Telefonisch incasseren leer jij hoe je op een dringende, maar vriendelijke manier de klant kan aanzetten om te betalen telefonisch aanmanen met het volste vertrouwen.
Aan het einde van deze training ben jij in staat om een goed georganiseerd gesprek te voeren met jouw debiteuren en hen tot betaling aan te zetten. Je herkent hun smoezen en weet hoe je hierop het beste kunt reageren. Ook zorg je er voor dat zij hun beloftes nakomen en welke sancties je moet toepassen indien ze dit niet doen.
De training Telefonisch incasseren is geschikt voor iedereen die te maken heeft met debiteurenbeheer, creditmanagement of de financiële administratie van een onderneming. Ben jij de persoon die in zijn functie klanten moet bellen over hun uitstaande debiteurensaldo, dan is deze training een match made in heaven.
- Het belang van telefonisch incasseren
- Structuur van het incassogesprek
- Het bedenken en formuleren van vragen
- Soorten vragen en het belang van het verschil tussen de diverse soorten vragen
- Gespreksopbouw & vraagstellingtechnieken
- Het omgaan met klachten, smoezen en tegenwerpingen
- De smoezen top-10 en hoe daarmee om te gaan
- Vriendelijk maar toch streng (aan)manen
- Liquiditeitsproblemen tijdig signaleren en op anticiperen
- Het omgaan met verschillende houdingen van debiteuren
- Het verschil tussen niet kunnen en niet willen betalen doorgronden
- Betalingsafspraken maken en controleren
- Aansturen op toezeggingen en toezeggingen vastleggen
- Het omgaan met twijfel, bezwaren en desinteresse
- Resumeren van gemaakte afspraken en afsluiten
€935 p.p.
Inclusief
- Trainingsmaterialen en syllabus
- Ingelijst certificaat
- Trainingen die worden verzorgt bij ons op locatie: Lunch, koffie/thee/water én gratis parkeren voor de deur
Exclusief
BTW en reiskosten a € 0,19 cent per kilometer indien de trainingen op een locatie buiten Input Support wordt gehouden.
De training Telefonisch incasseren wordt gehouden op een datum naar keuze, bij voorkeur op een woensdag of donderdag. De locatie is ook naar keuze of bij Input Support.
Ook als in-company en 1-op-1 training
Wij bieden onze trainingen ook 'in-company' aan. Trainen samen met je collega’s vergroot de kansen op succes voor jouw bedrijf en zal ook het teamwork binnen de onderneming positief beïnvloeden.
Direct contact
Kom je er niet helemaal uit of heb je nog vragen? Je kunt op werkdagen ook altijd telefonisch contact met ons opnemen. Wij helpen je graag.